Wspomnienia o Jimi'm Hendrix'ie

 Wspominają: Johnny Echols oraz Paul McCartney

Johnny Echols, współzałożyciel gitarzysty psycho-rockowego zespołu  Love , którego liderem jest Arthur Lee , pamięta, jak zapytał Jimiego Hendrixa , czy zawarł pakt z diabłem.

Chociaż była to beztroska uwaga, Echols powiedział, że zapytał, ponieważ był zdumiony artystycznym rozwojem Hendrixa na przestrzeni trzech lat, w połowie lat 60. W tamtym czasie krążyła plotka o tym, że Hendrix zaprzedał duszę szatanowi, oparta na historii pioniera bluesa Roberta Johnsona , który podobno spotkał diabła na rozdrożu i zawarł podobny interes.

„Po raz pierwszy spotkałem Jimiego w 1964 roku w California Club, gdzie byłem w zespole house” – powiedział Echols Mojo w niedawnym wywiadzie. „W tamtym czasie był po prostu Jimmym Jamesem, grającym z Isley Brothers i przychodził na przesłuchanie z O'Jays. Nieco później Billy Preston , Little Richard i ja poszliśmy na sesję nagraniową, która była pierwszy raz, kiedy naprawdę z nim rozmawiałem. Był spokojną, introspekcyjną osobą i nazwałbym go takim sobie gitarzystą, czeladnikiem.

Echols przypomniał sobie, że Hendrix spryskał swoje ubrania dezodorantem Right Guard, aby zaoszczędzić na rachunkach za sprzątanie. „Wiedziałbyś, że zbliża się z odległości 6 metrów, bo śmierdział tym czymś” – zaśmiał się. „Jimi naprawdę polubił Arthura, a Arthur namówił go do zagrania na singlu R&B, który nagrał z Rosą Lee Brooks [w 1965], zatytułowanym „My Diary”.

Kariery muzyków potoczyły się różnymi drogami, ale skrzyżowały się ponownie, gdy Love wystąpił w San Francisco w 1967 roku. „Przyjaciel powiedział nam o niesamowitym gitarzyście Jimim Hendrixie i oczywiście nie połączyliśmy tego w jedną całość, to był ten sam facet, – powiedział Echols. „Kilka dni później poszliśmy do Whiskey a Go Go, żeby go sprawdzić, a Arthur powiedział: «Człowieku, to ten koleś, który się z nami bawił!».

„Wcześniej nosił swetry rozpinane i wąskie krawaty, a jego włosy były przetworzone” – kontynuowała Echols. „Teraz jest w pełnym hippisowskim stroju, w marynarce z frędzlami i butach, i jest na scenie, używając pedału wah-wah Cry Baby, którego próbowałem, ale nie mogłem rozgryźć, a on robił sprzężenie zwrotne, przestery – gitarzyści po prostu tego nie zrobiłem. Niesamowite!”

Lee i Echols poszli do garderoby, aby dogonić Hendrixa podczas przerwy w występie. „Powiedziałem: «Cholera, co się stało? Pojechałeś na skrzyżowanie?» Trochę się z nim bawiłem. Uśmiechnął się i powiedział: „Nie, stary, wybrałem się na wycieczkę do drewutni!”. To znaczy, że po prostu ćwiczył i ćwiczył.

Read More: The Man Who Asked Jimi Hendrix if He'd Made a Deal With the Devil | https://ultimateclassicrock.com/jimi-hendrix-deal-devil/?utm_source=tsmclip&utm_medium=referral


Komentarze

Popularne posty