Wybrane cytaty - Jimi sam o sobie

Czasami ludzie pytają: Kim ty jesteś cudaku ? Czy to jakaś inwazja ? (70)

Jestem spokojny, trochę zamknięty w sobie. Generalnie nie odzywam się zbyt często. To, co mam do powiedzenia, mówię na gitarze (65)

Przedstawić siebie dokładnie umiem tylko w piosenkach (79)


Próbują robić mi psychoanalizę... ale to, co im z tego wychodzi, to nie jestem ja... Oni nie mają pojęcia, co mam we krwi. Żyją w innym świecie niż ja  (99)

Czasami człowiek widzi rzeczy inaczej niż pozostali ludzie (126)

Cokolwiek byś robił, trzeba mieć otwarta głowę... Inni ludzie mogą podać ci rękę, ale ostatecznie trzeba iść własną drogą (118) 

Kiedy się czegoś chce, to najlepiej zrobić to samemu (56)

Nie lubię rzeczy zwyczajnych, ani ludzi o schludnym wyglądzie (65) ze starannie wypielęgnowanymi brwiami. Może jeśli nie ma się wielkiej wyobraźni to trzeba mieć dobry wygląd i bezbłędny głos (73)

Najważniejsze jest dla mnie to, żeby mieć z kim pogadać (110) na sto osób trafiała się jedna, przy której mogłem mówić o tym, o czym chciałem

... chodzi o to, żeby się dobrze bawić (94) jestem poszukiwaczem przygód, uganiam się po całym świecie za rozrywkami (126)

Kluczowym słowem do zrozumienia tego wszystkiego jest "wolność"... nie pozwól, aby ktoś dyktował ci o czym masz myśleć i marzyc  (129)

Głos:
Żałuję, że nie umiem naprawdę ładnie śpiewać. Po prostu podaję słowa (59)

Gitara:
... gitara elektryczna potrafi stworzyć własny świat, bo na całym świecie nic nie ma takiego brzmienia ! (48) Gitarę lubię najbardziej. Jest już teraz częścią mnie (119)

Blues:
Uwielbiam bluesa, ale nie chciałbym go grać cały wieczór. Trudno mi już teraz myśleć w kategoriach bluesa (114)

Psychodelia:
W żadnym wypadku nie nazwałbym mojej muzyki psychodeliczną... Nie życzę sobie, żeby ktoś wieszał mi na szyi tabliczkę z napisem PSYCHODELIA (62)

Dziewczyny:
Gitara i muzyka są u mnie na pierwszym miejscu. Dopiero potem myślę o kobietach (128)
Wszystkie są przepiękne i pochodzą z tylu różnych krajów.(65) Wszystkie one są dla mnie jak jedna... Grasz koncert, a te piękne dziewczyny się pojawiają, żeby się zabawić. I tak naprawdę się w nich zakochujesz, bo to jest jedyna miłość jaką możesz mieć... (126) Jestem w stanie się zakochać, tak naprawdę, w jednej dziewczynie, i jednocześnie w drugiej, ale już w inny sposób (128) Ale tak na poważnie: to tylko natura, nic więcej (126) 
Pierwszą rzeczą, której szukam w nowo poznanej dziewczynie, jest człowieczeństwo. Dobrze jest spotkać taką, która nie nosi żadnej maski i ma odwagę okazywać życzliwość. Nie warto sądzić ich po wyglądzie, bo wiadomo jak jest. Niektóre z tych najpiękniejszych mają tak wstrętny charakter, że gorszego ze świecą szukać (127)

Manic Depresssion:
Blues o współczesności. Opowiada o facecie, który chciałby kochać się z muzyką (84) Nie wstydzę się przyznać, że nie umiem pisać wesołych piosenek. Siadając do pisania nigdy nie czuję się szczęśliwy (85)
... choćbyś był najzacniejszym, najlepszym człowiekiem, to gdzieś w głębi twojego serca tkwi paskudny urok (103)
Cokolwiek by się działo, czuję jak coś mnie przytłacza (107) Mam bardzo słabe nerwy (65)

Fryzura:
... taka fryzura jest odlotowa... Kędziory, rozumiesz, to są wibracje... Tak, czy siak, lepiej mieć takie włosy niż proste, bo to nuda. Kto ma włosy proste, wiszące w dół, do ziemi, nie odbiera zbyt wielu wibracji (67) Włosy ulizane do tyłu i zwoje mózgowe wyprostowane grzebieniem (68)

Seks:
świat kreci się wokół seksu. Muzyka powinna odpowiadać ludzkim emocjom, a jeśli ktoś zna bardziej ludzką emocję od od seksu, to tu mnie macie (72)

Miłość:
Ona potrafi wywrócić cały twój świat do góry nogami... jest potężna... śmiała. Kiedy człowiek kocha kogoś, albo coś, może na przykład jakąś ideę, miłość potrafi pokonać gniew, poruszyć morze i góry. Tak to własnie odczuwam i to chcę chyba przekazać (123)

Haj:
Muzyka jest jak rozpędzony nieustający haj... Muzyka i ja wprowadzamy się nawzajem w trans... czuję się jak naćpany do nieprzytomności (72) Na scenie dzięki muzyce przeżywam odlot (92)

Muzyka:
Moja muzyka to ja (56). Miałem głowę pełna pomysłów i dźwięków (48)... Ja nie naśladuję tego, co już kiedyś słyszałem (63). Moja muzyka, mój instrument, moje brzmienie i moje ciało - to wszystko współgra z moim umysłem... Ja odczuwam każdy dźwięk, który zagram. To dla mnie sposób uwolnienia uczuć z głębi serca: agresji, czułości współczucia - każdego po kolei. (114) Muzyka to tak osobisty środek wyrazu, że musi emanować seksem (72) W muzyce trzeba mówić rzeczy autentyczne, a do tego od razu, najszybciej, jak tylko się umie (82)
Muzykę trzymam w głowie (77) Czasami muzyka wpada mi do głowy, kiedy po prostu siedzę i nic nie robię (78) ... jeśli masz wyobraźnię, to piosenki po prostu przychodzą
... nasza muzyka jest jak wielki słój ze słodyczami. Wszystko wymieszane razem (62)

Teksty:
Kluczem do moich tekstów jest wyobraźnia, a to, co nie jest z wyobraźni, nosi delikatne barwy science fiction (83)  Najpierw napisałem słowa, a dołożyć do nich muzykę to już kompletna łatwizna (77)

Harlem:
... tam wszędzie tylko nienawiść i podłość. Nie mogłem tam wytrzymać, bo nigdzie indziej nie wygadują na człowieka gorzej niż w Harlemie ! (48) Od swoich zawsze bardziej boli.

Mówią, że jesteśmy nieprzyzwoici i ordynarni (74)


Nie umiem spojrzeć prosto w obiektyw z uśmiechem na twarzy, jeśli nie mam ochoty się uśmiechnąć (69)

Bardzo dużo czasu spędzam na marzeniach. To jest wspaniała rzecz, tak sobie siedzieć i marzyć (78)


... przeszłość jest pochrzaniona (106) Po co żyć w przeszłości ? (121)


Naprawdę mam gdzieś swoją przyszłość i karierę (119)

Komentarze

Popularne posty