Nagrania studyjne: Wykaz chronologiczny (cz. 1) 1966
Październik 1966
23/10/66
Hey Joe
(William Roberts).
Łącznie zarejestrowany 75 razy. W chórku
zaśpiewała żeńska grupa Breakaways (Barbara Moore, Gloria George
i Margaret Stredder). Najprawdopodobniej zespół pracował w
październiku więcej niż jeden dzień nad ukończeniem utworu,
jednak najczęściej podawana jest jedna data: 23 października.
Wersję podstawową, która ukazała się na singlu (3:30), można
znaleźć na Smash Hits
(MCA 2002), AYE?
(Polydor 1993) i AYE
(MCA Records 1997 oraz późniejszych wznowieniach Universal MG).
Wszystkie, lub niemal wszystkie, wersje tego utworu zarejestrowane w
studio oferuje Moonbeams & Fairytales –
66/67 - 22 CD Box (Rock of Ages 2008).
Disc 1: 9 podejść z sesji 23 października oraz wersja z 18
listopada 1966 (3:47). Disc 2: nagranie na żywo 29 grudnia ‘66 dla
BBC ‘Top Of The Pops’ z zapowiedzią Simon’a Dee i Breakaways w
chórku (4:16). Disc 3: 18 stycznia ‘67 JHE ponownie nagrywał dla
BBC ‘Top Of The Pops’ – tym razem na żywo dograno tylko głos
Jimi’ego (3:25). Disc 4: nagranie dla BBC ‘Saturday Club’ z 13
lutego ’67 (4:02) – to samo nagranie (4:02) oraz nie wyemitowaną
wersję alternatywną (2:58) przynosi BBC
Sessions (MCA, UMG 1998). Ponad to
wiadomo, że 30 stycznia ‘67 dokonano nagrania dla ‘Pop North’,
a 22 lutego ’67 miała miejsce transmisja na żywo w BBC Radio
‘Parade Of The Pops’, niestety w obu wypadkach najprawdopodobniej
nagrania nie zachowały się.
23/10/66
Can You See Me (Jimi
Hendrix) Łącznie zarejestrowany 11 razy. Dopracowywał go w
listopadzie (2) oraz grudniu (13,15) 1966.
23/10/66
Fire
(Jimi Hendrix), znany także jako Let Me Stand
Next To Your Fire, oraz Let
Me Light Your Fire.
Łącznie zarejestrowany 101 razy.
Dopracowywany w lutym (3) oraz kwietniu (3) 1967. Zagrany dla BBC w
marcu (28). Podobno czerpał z niego inspirację gitarzysta zespołu
Deep Purple, Ritchie Blackmore (późniejszy autor jednego z
najpopularniejszych rockowych riffów - „Smoke On The Water”).
Znalazł się także na płycie Alice Cooper.
Listopad 1966
2/11/66
Stone Free
(Jimi Hendrix). Łącznie zarejestrowany
35 razy. W studiu pracował nad nim ponownie w lutym (13) 1967.
Powrócił do niego w kwietniu (7,9) oraz w maju (14,15) 1969.
24/11/66
Love Or Confusion
(Jimi Hendrix). Łącznie zarejestrowany 3
razy. Zagrany dla BBC w lutym (13). W studiu dopracowany w kwietniu
(3) 1967. Nie ma wersji koncertowych.
24/11/66
– unreleased ! Lover Man
(Jimi Hendrix). Łącznie zarejestrowany 48
razy. Powstał na bazie „Rock Me Baby”. Podobno dedykowany był
Brian’owi Jones’owi. Pierwsza zachowana wersja pochodzi z
kwietnia (4) 1967. Powracał do niego wielokrotnie: w październiku
(29) 1968, w lutym (16), lipcu (10), sierpniu (28), wrześniu (6),
listopadzie (20) oraz grudniu (15) 1969, a także w maju (14,15) i
lipcu (20) 1970.
Grudzień 1966
13/12/66–
no known copy of the followig, recorded for “Pop North’, exists,
Foxy Lady
(Jimi Hendrix), znany także jako Foxey
Lady (tak zapisano
go na amerykańskiej wersji AYE). Łącznie
zarejestrowany 115 razy. 15/12/66, 30/1/67, 3/2/67, 8/2/67, 13/2/67,
10/4/67, 5/9/67, 10/11/67
13/12/66
Red House
(Jimi Hendrix). Łącznie zarejestrowany
100 razy. 29/3/67, 21/10/68,
29/10/68
13/12/66
– unreleased ! 3rd
Stone From The Sun
(Jimi Hendrix), znany także jako Third
Stone From The Sun
(tak zapisano go na amerykańskiej wersji AYE).
Łącznie zarejestrowany 100 razy.
15/12/66 – unreleased !
11/1/67, 10/4/67
Komentarze
Prześlij komentarz